Volkswagen Bedrijfsvoertuigen

Onze Stig aan het stuur

Testomstandigheden

2 testdagen: 11 en 12 maart 2023

Buitentemperatuur: 10 °C

Koffer geladen met 600 kg zand

Ritten op de autosnelweg en in het stadsverkeer

Wagen stond tijdens het testweekend nooit in een garage

Op bepaalde momenten reed onze testpiloot samen met een passagier

Alle cijfers op een rijtje

Afgelegde KMs Batterijpercentage Autonomie Verbruik
0km 100% 390km 0kWh/100km
10km 96% 390km 26,6kWh/100km
18km 94% 371km 24,1kWh/100km
30km 91% 351km 24kWh/100km
58km 84% 333km 21,1kWh/100km
91km 77% 314km 19,6kWh/100km
98km 75% 309km 19,4kWh/100km
113km 73% 303km 18,7kWh/100km
132km 68% 289km 18,4kWh/100km
169km 60% 254km 18,3kWh/100km
180km 58% 248km 18kWh/100km
198km 54% 231km 18kWh/100km
205km 52% 226km 17,9kWh/100km

 

Eindconclusie

Volgens de WLTP-normen ligt het theoretisch rijbereik van de ID. Buzz Cargo tussen 402 en 423 kilometer. Onze testpiloot legde tijdens het testweekend in totaal 205 kilometer af. Op dat ogenblik wees de batterij nog een resterende autonomie 226 kilometer aan. Goed voor een potentieel rijbereik van 431 kilometer, wat dus hoger ligt dan het theoretisch rijbereik volgens de WLTP-test. Alleen maar positief nieuws dus!

Daarnaast was er was een gemiddeld verbruik van 17,9 kWh per 100 km. Wetende dat het verbruik op papier tussen de 20,4 en de 22,2 kWh per 100 km ligt, en dat de koffer gevuld was met een gewicht van 600 kg, is ook dit een knap resultaat.

Hoe ver geraakt de ID. Buzz Cargo met een volle batterij?
Volgens onze test dus verder dan de WLTP-inschatting! Bang dat je onderweg strandt met een lege batterij? Dat is dus nergens voor nodig.

ID. Buzz Cargo in een notendop

WLTP-rijbereik Oplaadtijd van 5% tot 80% Vermogen Laadvolume Laadvermogen Trekgewicht
402 - 423km +- 30min 204pk 3.900L of 3,9m3 Tot 650kg Tot 750kg (ongeremd)