Jong talent in B2B-consultancy

BrightWolves werd opgericht in 2017 en is sindsdien al gegroeid naar bijna 50 medewerkers. Het Diegemse bedrijf barst van de jonge talenten die zich willen bewijzen in B2B-consultancy. Zowel klassieke managementconsulting als digitale en duurzaamheidsprojecten passeren de revue. Ondernemerschap en ownership staan centraal in BrightWolves’ aanpak. En dat werpt zijn vruchten af: de organisatie heeft intussen al een bedrijfssite in Zuid-Afrika.

Het wagenpark van de onderneming telt 40 wagens en is volledig elektrisch. ‘We hebben een 30-tal Volkswagen ID.3’s en een 5-tal Audi Q4 e-trons’, vertelt Anna. De laatste aankoop bestond uit 14 Volkswagen ID.3’s, bedoeld voor de Business Analysts (de startende consultants) van BrightWolves. ‘Zodra de transitie van brandstofwagens naar elektrische wagens begon, zijn we als bedrijf op die groene kar gesprongen’, vult Massiel aan. ‘Een van onze expertises is duurzaamheid. Het spreekt dus voor zich dat wij ook intern initiatieven opzetten om die duurzame lijn door te trekken op elk niveau.’

Early adopters

BrightWolves mag zich gerust een pionier noemen in de overstap naar een volledig elektrisch wagenpark, maar dat brengt ook uitdagingen met zich mee. Anna: ‘Nog niet elke consultant was overtuigd van elektrische wagens en sommigen stonden niet te springen om early adopters te zijn. Het hielp ook niet dat de laadinfrastructuur in België nog in haar kinderschoenen staat.’

Momenteel heeft de onderneming op haar bedrijventerrein 10 laadpalen geïnstalleerd en hebben de medewerkers een kaart waarmee ze ongelimiteerd laden over heel het land. En die twijfel over elektrische wagens? ‘Die is ondertussen volledig verdwenen. Dankzij het groeiende netwerk van snellaadpalen kan je ook comfortabel langere ritten maken met de auto’s. Wij zijn alvast zeer tevreden over de switch.'

Anna en Massiel zijn beiden twee jaar werkzaam bij BrightWolves en kijken positief naar de samenwerking met Jennes. ‘De aankoop van de wagens heb ik niet zelf gedaan, maar de aanloop ernaartoe was zeer vlot en professioneel’, vertelt Anna. ‘De contactpersonen communiceerden duidelijk wat de mogelijkheden waren en stelden zich flexibel op om onze ID.3’s op locatie te krijgen.'

Daarnaast doet BrightWolves een beroep op de diensten van Volkswagen D’Ieteren Finance voor het leasen van de wagens. ‘Ook die samenwerking loopt als een trein. Ze stellen proactief verschillende opties voor en geven regelmatig een groepskorting. Tel die zaken bij elkaar op, en je hebt een succesvolle samenwerking.’

Nieuwsgierig naar de jonge wolven in het team? Neem een kijkje op de website van BrightWolves!

Nog vragen?

Wil je meer weten over de ID.-familie van Volkswagen? Een gevarieerd aanbod met een hele toffe elektrische vibe!

Voor meer informatie of een gedetailleerde TCO-berekening kan je altijd bij ons Fleet & Business-team terecht.

header financiering

BrightWolves - fotogallerij

ID.3
ID.3
ID.3
ID.3
Foto 1 / 1